måndag 31 augusti 2009

Eftermiddag i Baltimore




Svensk eftermiddag och amerikansk morgon. En sväng runt i staden på några timmar. Arkitekturen är väldigt olik den svenska. Var på restaurant och fick mig en Maryland Crab cake. Inte jättebra om jag skall vara helt ärlig. Dumt nog var jag okänslig nog att påpeka avsaknaden av fasthet i min cake(Den fullständigt kollapsade under trycket från min gaffel). Då fick jag en underbar kommentar! -Are you fuckin Gordon Ramsey?! Nej jag är bara hungrig, svarade jag. Helt fantastiskt. Nåväl, jag insåg att det var dags att gå hem och lägga mig. Tog konsekvensen av denna plötsliga klarsynthet och gick tillbaka till hotellet och somnade gott. Trots allt, hyggligt mätt.

Idag så skall det ske. Riksäpplet skall hem nu. Klockan är 04.55 här så det är dags att läsa lite. David från Dartrans kommer omkring klockan 09.00 hrs. Det blev väldigt militäriskt här ser jag. I USA är tidsangivelser i stil med 14.34 hrs sk military time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar